بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری

بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری

b7b506fd904d5bb792413a60a60529a8 -

اختصاصی لامینور

 گیتار الکتریک در دهه‌ی ۶۰ تا ۹۰ میلادی محبوبیت بی‌نظیری داشت و امروزه نیز از یکی محبوب‌ترین سازهای جهان است. در این مطلب با بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری آشنا خواهید شد. برای مشاهده‌ی مطالب بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی راهنمای خرید گیتار سر بزنید.
بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب سیم گیتار الکتریک
امروزه (نسبت به دهه‌‌های قبل) گزینه‌های بسیار بیشتری برای شروع به یادگیری گیتار الکتریک در بازار وجود دارد. اکثر این گیتارها استاندارد هستند و توسط شرکت‌های بزرگ تولید تجهیزات موسیقی ساخته می‌شوند. هرچند گیتار الکتریک (مخصوصا در رده‌های پایین‌تر) تا اندازه‌ای گران‌قیمت‌تر از گیتارهای کلاسیک و آکوستیک است. گیتارهای حاضر در این لیست، همگی نزدیک به ۱ میلیون تومان قیمت دارند.
به یاد داشته باشید که باید در کنار خرید گیتار الکتریک، مبلغی را هم برای تهیه‌ی امپلیفایر کنار بگذارید. پس اگر بودجه‌ای نزدیک به ۱/۵ میلیون تومان دراختیار ندارید بهتر است با گیتار کلاسیک یا آکوستیک یادگیری خود را شروع کنید. چون با هزینه‌ای کمتر تجربه‌ای بهتر از نوازندگی گیتار (در مقایسه با گیتارهای الکتریک ارزان قیمت) به دست خواهید آورد. برای راهنمای خرید گیتار کلاسیک و آکوستیک می‌توانید مطالب دیگر ما را مشاهده کنید.
در ادامه ۵ انتخاب ما از گیتارهای الکتریک موجود در بازار را مشاهده می‌کنید. به یاد داشته باشید که قیمت این گیتارها ممکن است در طی زمان تغییر کند.
۱/ Cort X2

کورت یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولید گیتار الکترونیک و آکوستیک است. این شرکت گیتارهای خود را در کره، اندونزی و چین تولید می‌کند. به همین دلیل قیمت این گیتارها (نسبت به گیتارهای ساخت آمریکا) بسیار مناسب هستند. یکی از محبوب‌ترین سری‌های گیتار الکتریک کورت، سری X است که با گیتار ارزان‌قیمت Cort X1 شروع می‌شود. هرچند برای حضور در این لیست ما گیتار باکیفیت‌تر X2 را انتخاب کرده‌ایم.
Cort X2 بدنه‌ای از جنس بیس‌وود، صفحه‌ی انگشت‌گذاری روزوود و دسته‌ی افرا دارد. این گیتار همچنین دارای سیستم ترملو و دو پیکاپ هام‌باکر در بریج و دسته است. اکس ۲ امروز با قیمتی نزدیک به ۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
۲/ اسکوایر Bullet Strat

محصولات چینی شرکت فندر با برند اسکوایر به فروش می‌رسند. این گیتارها کیفیت قابل قبولی دارند هرچند هنوز با گیتارهای ساخت شرکت فندر قابل مقایسه نیستند. محصولات اسکوایر مناسب افرادی هستند که به دنبال صدایی مشابه گیتارهای فندر استرتوکستر و تله کستر اما با قیمت ارزان‌تر می‌گردند. برای حضور در این لیست، ما گیتار Bullet Strat را انتخاب کرده‌ایم که پایین‌ترین رنج محصولات اسکوایر است.
طراحی این گیتار مشابه گیتارهای استرتوکستر فندر (انتخاب بسیاری از نوازندگان بزرگ از جمله کلپتون و هندریکس) است.  این گیتارها  اکثرا با پیکاپ‌های HSS عرضه می‌شوند. به این معنی که دو پیکاپ سینگل کویل و یک پیکاپ هام‌باکر دارند. این طراحی به هنرجویان اجازه می‌دهد که صدای هردو پیکاپ را بشنوند و آن‌ها را با هم مقایسه کنند. گیتارهای اسکوایر بولت استرت نیز امروز با قیمتی نزدیک به ۱ میلیون تومان به فروش می‌رسند.
۳/ آیبانز GRG121DX

آیبانز یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولید گیتار و انتخاب هنرمندانی از جمله جو ستریانی و استیو وای است. این شرکت نه تنها گیتارهای حرفه‌ای بسیار باکیفیتی تولید می‌کند بلکه گیتارهای پایین‌رده‌ی بسیار محبوبی نیز دارد. برای این لیست انتخاب ما آیبانز ‌GRG121DX است. بدنه‌ی این گیتار از چوب ماهون تهیه شده است و دسته‌ای از جنس افرا و فرت‌برد روزوود دارد. این گیتار همچنین دارای دو پیکاپ هام‌باکر و بریج ثابت است. مانند گیتارهای قبل، برای خرید آیبانز GRG121DX نیز باید حدود ۱ میلیون تومان هزینه کنید.
۴/ Cort G200

یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین برای بولت استرت، Cort G200 است. این گیتار مشابه گیتارهای استرتوکستر طراحی شده و قیمت بسیار مناسبی دارد. G200 دارای سه پیکاپ سینگل کویل (مشابه فندر استرتوکستر)، دسته‌ی افرا و فرت‌برد روزوود است. این گیتار همچنین مانند محصولات فندر دارای سیستم ترملوی وینتج است. کورت جی ۲۰۰ را می‌توانید با قیمت ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنید.
۵/ یاماها PAC112J

گیتارهای کلاسیک یاماها از جمله C40 محبوبیت بسیاری در ایران دارند. هرچند این شرکت گیتارهای الکتریک بسیار با کیفیتی نیز در محدوده‌های قیمت مختلف تولید می‌کند. یکی از محبوب‌ترین گیتارهای پایین‌رده‌ی این شرکت، یاماها پاسیفیکا 112J است. این گیتار نیز مشابه گیتارهای استرتوکستر طراحی شده و معمولا به صورت پک (به همراه امپ و تجهیزات دیگر) عرضه می‌شود.
پاسیفیکا 112J دارای بدنه‌ی توسکا، دسته‌ی افرا و فرت‌برد روزوود است. پیکاپ‌های این گیتار HSS هستند (دو سینگل کویل و یک هام‌باکر) و ترمولو سیستم آن وینتج است. پاسیفیکا را می‌توانید با قیمت ۱ میلیون تومان خریداری کنید.
این گیتارها انتخاب لامینور از میان محصولات موجود در بازار ایران بودند. اگر گیتار محبوب شما در این لیست نیست، آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای دیدن سایر مطالب و ویدیوهای آموزشی،‌ به صفحه‌ی آموزش گیتار ما سر بزنید.

 

 بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری مقاله موسیقی –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *