بهترین گیتار آکوستیک برای شروع به یادگیری

بهترین گیتار آکوستیک برای شروع به یادگیری

db84e74f43483e5a97449f8e721b8e0c -

گیتار آکوستیک

 در این مطلب پنج‌تا از بهترین گیتارهای آکوستیک پایین‌رده را مشاهده می‌کنید. این گیتارها برای شروع به یادگیری گیتار طراحی شده‌اند و در عین حال کیفیت ساخت و قیمت مناسبی دارند. برای مشاهده‌ی مطالب بیشتر می‌توانید به بخش راهنمای خرید گیتار سر بزنید.
بیشتر بخوانید: تفاوت‌های گیتار کلاسیک و گیتار آکوستیک
بسیاری از هنرجویان، گیتار کلاسیک را به عنوان اولین ساز خود انتخاب می‌کنند.  هرچند اگر به دنبال یادگیری گیتار هستید حتما صدای گیتارهای آکوستیک را نیز بشنوید و این گزینه را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از نوازندگان پس از مدتی یادگیری، از گیتار کلاسیک به آکوستیک نقل مکان می‌کنند. برای آشنایی به تفاوت‌های گیتار کلاسیک و آکوستیک می‌توانید پست دیگر ما را مطالعه کنید.
در ادامه لیستی کوتاه از بهترین گیتارهای آکوستیک پایین‌رده برای شروع به یادگیری گیتار را آماده کرده‌ایم. گیتارهای آکوستیک به طور کلی کمی گران‌تر از گیتارهای کلاسیک هستند. قیمت گیتارهای لیست زیر بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزارتومان است. می‌توانید در این پست گیتارهای کلاسیک پایین‌رده را نیز مشاهده کنید و این دو لیست را با هم مقایسه کنید.
نکته: قیمت‌ها ممکن است طی زمان تغییر کنند یا از فروشنده‌ای به فروشنده‌ی دیگر متفاوت باشند. همچنین بسیاری از این گیتارها در پک‌های استارتر (به همراه تجهیزات اولیه‌ی ضروری) عرضه می‌شوند. به همین دلیل ممکن است کمی گران‌تر باشند.
۱/ یاماها F310

یاماها یکی از بهترین تولیدکنندگان گیتارهای پایین‌رده است. پیش از این گیتارهای C40 و C70 این شرکت را در لیست بهترین گیتارهای کلاسیک پایین‌رده قرار دادیم. این لیست را نیز با یکی از پرفروش‌ترین گیتارهای آکوستیک موجود در بازار، یعنی یاماها F310 شروع می‌کنیم. این گیتار ساخت اندونزی است و قیمت بسیار مناسبی دارد.
سطح رویی F310 از جنس صنوبر است و باقی بدنه را چوب Meranti تشکیل می‌دهد. همچنین فرت برد و بریج گیتار (مانند بسیاری از گیتارهای آکوستیک دیگر) از جنس روزوود است. یاماها F310 امروز در بازار ایران با قیمتی نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
۲/ Cort AD810

کورت یکی از بهترین تولیدکنندگان گیتارهای آکوستیک میان‌رده و پایین‌رده است. این شرکت گیتارهای متنوعی در این رنج قیمت دارد که همگی باکیفیت هستند. انتخاب ما برای این لیست گیتار AD810 این شرکت است.
AD810 بدنه‌ای از چوب بسیار محبوب ماهون دارد که انتخاب بسیاری از نوازندگان است. این گیتار در سایز Dreadnought عرضه می‌شود که از گیتارهای معمولی بزرگ‌تر است و در نتیجه بیس صدای بیشتری نیز دارد. این گیتار امروز با قیمتی نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
۳/ یاماها F370

یاماها F370 یک رده بالاتر از F310 است و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارد. این گیتار از لحاظ صدا و کیفیتِ ساخت، کمی بهتر از F310 است و به دلیل طراحی Dreadnought اندازه‌ی بزرگتری هم دارد. سایر مشخصات F370 دقیقا با یاماها F310 مشابه است. برای خرید این گیتار باید حدودا ۸۵۰ هزار تومان هزینه کنید.
۴/ آیبانز V50NJP

آیبانز یکی از محبوب‌ترین شرکت‌ها در تولید گیتار است. بسیاری آیبانز را با گیتارهای الکتریک و نوازندگانی از جمله استیو وای می‌شناسند. هرچند این شرکت ژاپنی گیتارهای آکوستیک بسیار باکیفیتی نیز تولید می‌کند. گیتارهای آکوستیک پایین‌رده‌ی مختلفی توسط آیبانز تولید می‌شوند، هرچند برای حضور در این لیست V50NJP را انتخاب کرده‌ایم.
این گیتار بدنه‌ای از جنس آگاتیس و به همین دلیل صدایی گرم‌تر از سایر گیتارهای این لیست دارد. آیبانز V50NJP امروز با قیمت ۶۰۰ هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.
۵/ استگ SW201

استگ احتمالا اولین گزینه برای خرید گیتارهای ارزان‌قیمت و استاندارد است. گیتارهای این شرکت در چین تولید می‌شوند. اما نسبت به قیمت خود کیفیت بسیار مناسبی دارند. یکی از بهترین گیتارهای استگ، SW201 است که بدنه‌ی بیس‌وود دارد و در سایز Dreadnought طراحی شده است. SW201 قیمتی نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان دارد.
این ۵ گیتار انتخاب بخش آموزش گیتار لامینور از گزینه‌های موجود در بازار بودند. اگر شما هم با گیتاری آشنا هستید که می‌تواند در لیست بالا جای بگیرد، آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

 بهترین گیتار آکوستیک برای شروع به یادگیری مقاله موسیقی –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *