نت و آهنگ در میان گلها تنظیم پیانو

نت و آهنگ در میان گلها تنظیم پیانو
موسیقی فولکلور محلی
9c5508540efff7ef4fca077767812a28 -

نت و آهنگ در میان گلها تنظیم پیانو – کوداک






مشخصات

نام فایلنت و آهنگ در میان گلها تنظیم پیانو
حجم فایل154 کیلوبایت
فرمت فایلpdf
لینک کوتاه?p=786
تعداد فروش142
قیمت
رایگان
لینک خرید دانلود

رایگان – خرید پرداخت

مورد به سبد خرید اضافه شد







201704آهنگ-در-میان-گلها-تنظیم-پیانو

امیرهمایون خرم ، نوازنده ویولن ، موسیقی‌ دان و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی بود . او یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران بود . از آنجا که مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از بین مقام‌های موسیقی ایرانی ، به دستگاه همایون علاقه‌ای وافر داشت ، نام همایون را برای فرزند خود انتخاب کرد . خرم در سن ۱۰–۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و چند سال بعد به عنوان نوازنده ۱۴ ساله ، در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت . بعدها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو ، خصوصاً در برنامه گلها ، به عنوان آهنگساز ، تکنواز ویولن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد . ساز همایون خرم سازی پر صلابت ، سنگین و عاری از هر نوع خودنمایی بود . گر چه در شیرین نوازی خرم را نمی‌توان با پرویز یاحقی و حبیب‌الله بدیعی هم تراز دانست با این حال توانایی او در آفرینش آنی ملودیهای جاندار و جذاب ، بافت تکنوازیهای او را به مراتب از کارهای دیگران خوش ساختتر و پرمایه تر می‌سازد . از این بابت خرم و علی تجویدی را می‌توان در یک گروه قرار داد چون قابلیت آهنگسازی این دو بر نوازندگیشان چیره بود، درست عکس آنچه در مورد بدیعی و یاحقی می‌توان گفت. نباید از قلم انداخت که خرم، همانگونه که تجویدی، آهنگسازی تجربی و منحصراً ذوقی نبود. وی بنیادهای علمی آهنگسازی را آموخته بود و بر آنها تسلط داشت . از جمله اینکه هارمونی را با فریدون فرزانه و با شیوه ” سارلی ” فراگرفته و در سازبندی از کورساکف متأثر بود . خوش سلیقگی و نوآوریهای خرم در تنظیم کارهایش جداً شنیدنی است . شیوه تقسیم ملودی و همراهی سازها نزد خرم بسیار حساب شده و پرداخت کار بیخدشه و نقص است . قدر مسلم اینکه بخش گسترده‌ای از آثار خرم حافظه موسیقایی حداقل سه نسل از ایرانیان را در سیطره خود دارد . دشوار می‌شود ایرانی را یافت که نتواند ترانه ” امشب در سر شوری دارم ” را  زمزمه کند . گر چه باید تأکید کرد که اعتبار خرم هرگز در ترانه‌های ساده و همه پسندش خلاصه نمی‌شد و نمی‌شود . کارهای ارکستری او که غالباً جمله‌بندی‌هایی مرکب و پیچیده توأم با ضرب آهنگهای بسیار متنوع دارند نمونه‌های گاه سمفونی گونه ایی از موسیقی ایرانی به دست میدهند که کمتر آهنگسازی یارای برابری با آن‌ها را داشته است . خرم با تواناترین و حرفه ای‌ترین خوانندگان دوران دو دهه طلایی موسیقی ایران همکاری نزدیک داشته است . حسین قوامی ، الهه ، مرضیه ، گلوریا روحانی ، دلکش ، شجریان ، گلپا و ایرج از آن جمله‌اند . با این حال نباید از یاد برد که ” پروین زهرایی منفرد ” تا چندین سال خواننده انحصاری آثار خرم محسوب میشد . سنگینی و بی پیرایگی صدای پروین قرینه سنگینی و بی پیرایگی ساز و نغمه خرم بود . علی‌رغم آن که برخی از کارهای خرم با صدای خوانندگان دیگر بازخوانی شده است ، مشکل میتوان گفت که درخشش و ظرافت بازخوانیها به پای اجراهای گذشته می‌رسد. طی بیش از سه دهه تدریس ، جوانان بسیاری از محضر درس خرم بهرمند شدند که امروز امانتدار مکتب استاد خود هستند . اما خرم در مصاحبه‌ای با علی دهباشی در نشریه بخارا از مانی فرضی ، پژمان پورزند و بابک شهرکی به عنوان زبده ترین شاگردان خود نام می‌برد وی همچنین تحصیلات دانشگاهی خود رادردانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مهندسی برق ادامه داد . در میان گل ها یکی از آثار شنیدی وی میباشد .



 

موسیقی فولکلور محلی

 

جهت دانلود نت اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *