کتاب نوکتورن های شوپن

کتاب نوکتورن های شوپن
کتاب های موسیقی,موسیقی کلاسیک
15d06175fef657708ead4a8e934960a3 -

کتاب نوکتورن های شوپن – کوداک






مشخصات

نام فایلکتاب نوکتورن های شوپن
حجم فایل17 mb
فرمت فایلpdf
لینک کوتاه?p=11399
تعداد فروش2
قیمت
10000 تومان
لینک خرید دانلود

10000 تومان – خرید پرداخت

مورد به سبد خرید اضافه شد







نوکتورن ( گرفته شده از واژه فرانسوی noturnal ) قطعه ایست که معمولاً در شب نواخته می‌شد. کلمه نوکتورن اولین بار هنگامی در قرن هفدهم به کار برده شد که قطعاتی گروهی و دارای چندین موومان که اغلب در مهمانی‌های شبانه نواخته می‌شد ظهور کردند. گاهی از معادل ایتالیایی این کلمه برای نام‌گذاری چنین قطعاتی استفاده می‌شد که می‌توان به سرناتا نوتورنا ( serenata notturna ) اثر موتسارت اشاره کرد. در آن زمان نوکتورن را الزاما برای شب نشینی‌ها نمی‌نوشتند اما ممکن بود مانند سرناد برای یک اجرای شبانه درنظر گرفته شود .

فرم نوکتورن عامیانه‌ تر از قطعات تک موومانی است که اغلب برای پیانو سلو نوشته می‌شد . این فرم در قرن نوزدهم گسترده‌تر شد. اولین کسی که قطعاتی با عنوان نوکتورن نوشت ، جان فیلد آهنگساز ایرلندی بود که پدر نوکتورن مدرن ( رمانتیک ) خوانده می‌شود اما با این حال فردریک شوپن مشهورترین آهنگساز در زمینه تصنیف نوکتورن است که ۲۱ نوکتورن برای پیانو نوشته است . از آهنگسازان پس از شوپن که نوکتورن هایی نوشته اند می‌توان به گابریل فوره ، الکساندر اسکریابین و اریک ساتی اشاره کرد . از نمونه‌های دیگری که می‌توان برای این فرم موسیقایی مثال زد رویای نیمه شب تابستان اثر مندلسون است که برای ارکستر نوشته شده و موومان اول کنسرتو ویلن شماره ۱ ساخته دیمیتری شوستاکوویچ .

اولین موومان از سونات مهتاب اثر بتهوون را نیز می‌توان نمونه‌ای از یک نوکتورن دانست ، اگرچه بتهوون خود چنین تعبیری از سوناتش نداشت . نوکتورن‌ها قطعاتی ملایم و آرام و اغلب پر معنی و غزل گونه و گاهی غم انگیز هستند. اما برخی از نوکتورن‌ها حس کاملاً متفاوتی را القا می‌کنند مانند دومین نوکتورن ارکسترال دبوسی که حالتی سرزنده و شاد دارد .

 

لینک دانلود مستقیم کل آلبوم

کیفیت : ۲۵۶kbps حجم : ۱۳۳ MB

Chopin – Complete Nocturnes Francois Chaplin

 

نکته :

در صورت مواجه شدن با لینک های معیوب و از کار افتاده و … لطفا موضوع را به ما اطلاع دهید . 

 



 

کتاب های موسیقی,موسیقی کلاسیک

 

جهت دانلود نت اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *